Doğum Sonrası Zayıflama Kampında Zayıflama

10 Ekim 2012 Çarşamba

Doğum Sonrası En İyi Kilo Verme Diyeti

Doğum Sonrası Kilo Verme Diyetleri
    Sorunsuz bir gençlik dönemi ardından evlendim ve hemen ardından hamile kaldım. Bu benim için beklenmedik bir şeydi. Kendimi ha toparladım ha toparlıyorum derken aslında toparlananın vücudum olduğunu anladım. Onlarca kilo almıştım. Hem de 3 ay gibi kısa bir sürede. Sonra karar verdim, doğum yapar yapmak kilo verme diyetine başlayacaktım. Doğum sonrası kilo verme diyetlerini araştırmaya başladım.
   Doğum yaptığımda 76 kiloydum. Kendimi diyete verdim. Olmadı, bir sonuç alamayınca vazgeçtim. Ve tekrardan araştırdım, gerçekten doğum sonrası kilo verme diyeti diye bir kavram olmalıydı, yoksa diyetten başka bir yöntem mi denemeliydim...
   Didindim durdum ama doğum sonrası kilo verme diyeti adına saçma sapan şeylerden başka bir şeye rastlayamadım.
DOĞUM SONRASI KİLO VERME
DOĞUM SONRASI ZAYIFLAMA
    Çevremde çok sevilen biriyim. Genelde insanların sorunlarında ilk başvurdukları kişiyim. Benimleyken kendilerini rahat hissederler.
   Yaşadıklarım bana öğretti ki, hiçbirşey insandan ve yaşamdan daha değerli değildir. Bilerek ve isteyerek insan kıramam.
Hoşgörü benim için önemlidir. Birçokşeyi tek başına halledebilir, elimden geldiğince hoşgörülü olmaya çalışırım.
Yalan sevmem, söyleyeni de sevmem.
Olumsuz yönlerim;
Karamsarlığım ve bazen aşırı boyuttaki duygusallığım. Böyle zamanlarda hassas ve alıngan olurum. İçime kapanırım. İnsanlara söylediğim birçok şeyi kendi hayatımda uygulayamam. Sorunları gereğinden fazla önemsediğimi bilirim ama boşveremem.
Başkaları için herşeyi yapabilir ama kendim için genelde üşenirim ya da önemsemem.

   Hayatta hiç büyük hedeflerim olmadı. Sanırım hastalıklarla uğraştığım yılların bunda etkisi var. Bana hep, nerdeyse tedavisi olmayan bir hastalığım varmış gibi davranıldı. Tek amacım hayatta kalabilmek ve günü geçirmekti uzun bir dönem. Hayat bana ne verdiyse onu alıyordum. Çok fazla birşey istemedim hiç.

    Genel olarak baktığımda, bence iyi biriyim.
İnsan olarak, olmak istediğim kişiyim.
Ama hayatımdaki insanları, evimi, ailemi, dostlarımı ve özellikle eşimi düşündüğümde çok daha mutlu olmam gerekirdi diye düşünüyorum. Çünkü gerçekten çok sevildiğim, değer verildiğim bir evdeyim. Böyle düşünmek bana, kendi içimde mutsuz olduğumu işaret ediyor ve hep zayıflayabilseydim sorunu çözmüş olurdum, daha mutlu olurdum diye düşünüyorum. Kendimle barışık değilim ve bu çok fazla duygu ve düşüncemi etkiliyor. Gel-gitler yaşıyorum.
Kendim için birşeyler yapmanın vaktinin "geçtiğini" düşünmek beni çok yıpratıyordu. sizinle karşılaşana dek...

    İlk defa, basit yada saçma gibi görünse de benim için önemli bir hedefim var şuan. Kardeşimin ekim ayındaki düğünü!. O düğünde insanları şaşırtmak sanırım çok önemli benim için. Bunu başardığımda, yeni hedeflerim olacak. Kışa tekrar işe dönmeyi planlıyorum. Ve artık evden çıkınca, bu hedeflerin devamı gelecektir, diye düşünüyorum.
   Ben tatlı seven, reçel yada balsız kahvaltı yapmayı pek sevmeyen, biriyim. Bazı zamanlar ciddi tatlı krizlerim oluyor. Yemek bile yemiyorum, öğünü tatlıyla geçiriyorum. Ama bazen de günlerce canım istemediği oluyor. Eskiden regl dönemlerimde diye belirli günlerdeydi. Ama artık ne zaman olduğunu kesin söyleyemiyorum. Bunun dışında sebze yemeklerini de severim. Yemediğim bikaç sebze dışında pek ayırt etmem. Kırmızı yada beyaz eti de çok olmamasına dikkat ederek tüketmeye çalışıyoruz ama. Pek başarılı olduğumuz söylenemez bu konuda.
Eşim sakatat seven biri. o yüzden ciğer, işkembe, paça çok sık yiyor. Genelde sırf o istiyor diye yapsam da mecburen ben de arada yiyorum. Yağlı ve salçalı yemek seven biri. Damak zevkini değiştirmeye çalışıyorum yavaş yavaş.
    Diyet, kilo verme diyeti,doğumdan sonra kilo verme diyeti... İki laftan biri diyet! Yaşam felsefem olacak mübarek! Biryerlere çarpmadan biri beni durdursun lütfen...
Aysun Candemir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder